Varför en blogg om mat? Tisdag och i dag blir det Lasagne

I dag så gör jag mitt första inlägg här på min nya blogg som ni säkert förstår ska handla om mat! Det kanske blir lite trädgård också under våren och somaren :)

Varför ska den då handla om mat?

Jag tänkte att när man är en familj med 4 barn och några bonusbarn bestående av barnens kompisar och pojkvänner så handlar livet mycket om "Vad blir det för mat?" Så jag tänkte att jag ska skriva om vilken mat det blir här varje dag, vardag som fest. Det kanske kan ge förslag på middags mat till andra.
För att underlätta här hemma så har vi infört veckomatsedel då vet alla vad det blir för mat och det blir mycket enklare och billigare att handla och ha allt hemma.
Sen vi började med detta så har det blivit mycket mindre av " jag tycker inte om" för matsedeln grundar sig på den mat som vi tycker om och varje vecka innehåller någonting som var och en tycker om, oftas allt. 
Sen så blir det lättare att variera sig och inte alltid äta samma maträtter, men tyvärr så har vi en tendens att återkomma till säkra kort. De veckor som de yngra barnen inte är hos oss så blir att prova på mat som är ny och lite "roligare"

Det händer ganska ofta att vi har gäster hemma på middag el fest och då kan det bli både 2 och 3 rättersmiddag
:)

I dag är det Tisdag och i dag tänkte jag bjuda på Lasagne. Idag blir vi bara 3 personer till middan om det nu inte dyker upp någon extra. Jag kommer att lägga upp recept och bild senare i dag.
Sen kommer jag även att lägga upp vecko matsedeln varje vecka.

Nu ska jag städa lite och sätta lite frön till det som ska bli grönsaker i växthuset i sommar!

Ha en riktigt bra och skön dag!

Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0