Stressigt, enkelt och barnvänligt

Torsdag och dag 1 på "barnveckan" jag kallar den så när de yngre barnen är hos oss för då är det lite mildare,barnvänligare mat som gäller. Dagen började faktiskt lungt och skönt med lite sov morgon. Maken var fortfarande inte allt för fräsch efter magsjukan.

Dagen var ganska upp bokad först så skulle vi åka och lämna ena bilen på service innan ombesiktningen nästa vecka, sen skulle den yngsta sötnosen hämtas hos sin mamma och snabbt hem och fixa middag innan jag skulle iväg på trädgårdskurs. Så denna dags middag blev makaroner och grillkorv och det tror jag inte behöver någon närmare beskrivning!


Sen så åkte jag i väg på en trädgårdskurs i Luleå där det är meningen att vi ska få lära oss mer om perenner och att anlägga perenn rabatter i olika lägen. Det var jätte roligt!

När jag var på väg hem och ca 10 minuter hem i från så ringde de från Sunderby Sjukhus och frågade om jag kunde jobba natt, då var klockan 21.40 och skiftet börjar 21.30. Jag sa som det var att jag inte var hemma och att jag måste hem först för att hämta arbetsskor och mitt dörrkort.

Sagt och gjort, fullfart hem för att hämta skor och säga hej och hej då åt maken och så fullfart i väg.

Det blev en ganska lugn natt och jag var förvånadsvärt pigg för att bara bli in kastad så där utan förvarning. Men det blir roliga pengar av det nästa månad i alla fall.

Kram från Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0