Fredagsmys men utan barn, konstigt!

Efter den där akut utryckta natten möttes jag av maken och lilla V när jag kom hem för de skulle iväg till förskolan. Jag åt lite frukost, pratade med äldsta dottern och sen så blev det sova en stund på soffan, men det var lättare sagt än gjort, för först så ringde yngsta dottern och väckte mig sen så ringde maken och väckte mig igen efter det så ringde äldsta dottern ytterligare en gång och till sisst så blev jag väckt 13.30 av telefonen igen. Tur att jag inte ska ut och jobba i natt, fast man vet ju aldrig :)

Nu så har vi ätit middag Fiskgratäng med räkost och den är mums!!

receptet ska ni få här:

4 personer

400-500g  fisk (t.ex torsk el sej) upptinat om det har varit fryst
200 g creame fraiche
200 g räkost
Potatismos

Lägg fisken i en ungsform, salta och peppra.
Rör ihop creame fraiche och räkost
Tillaga moset och spritsa det runt om fisken i formen
Häll över såsen.



Tillaga i ugnen 200° i 30 minuter.


Servera med en fräsch sallad!

Mums!!

Till och med de mindre barnen tycker om denna fiskgratäng.
Sen så är den så lätt att göra också!




Nu ska jag skjutsa hem äldsta dottern. T och V ska följa med och sova hos henne. När jag ändå åker så ska jag hämta ut presenten till min älskade make som fyller är nästa fredag.

Så det ser ut som att vi får fredagsmysa själva och det kanske inte är fy skam det heller.

Ha en riktigt mysig fredag allihopa! Kram Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0